Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Łochowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://gminalochow.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony Test – European Internet Inclusion Initiative, (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/ ), z którego wynika, że: strona internetowa gminalochow.pl spełnia wymagania w 99,09%.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Urząd Miejski w Łochowie Al. Pokoju 75, 07-130 Łochów
Wejście główne do budynku znajduje się od ul Alei Pokoju 75, wejście posiada podjazd pozwalający na swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, szerokość drzwi wejściowych wynosi 105 cm. Przed wejściem znajduje się zadaszenie.
Budynek Urzędu posiada również wejście od Alei Pokoju równolegle do Alei Węgrowskiej, wejście posiada podjazd pozwalający na swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, szerokość drzwi wejściowych wynosi 101 cm.
W budynku znajdują się schody, nie ma windy.
Biuro Obsługi Mieszkańca znajduje się na parterze po lewej stronie przy wejściu głównym.
Biuro Obsługi Mieszkańca zostało wyznaczone jako miejsce, w którym osoby ze szczególnymi potrzebami np. niepełnosprawne ruchowo, słabosłyszące, niesłyszące, niewidome zostaną obsłużone przez pracownika oraz uzyskają pełną informację o możliwości wsparcia.
Dodatkowe informacje
W Biurze Obsługi Mieszkańca znajduje się pętla indukcyjna.
W budynku znajdują się tabliczki informacyjne z numerem pokoju, opisem pokoju wraz z oznaczeniem w alfabecie Braille’a.
W budynku znajdują się trzy tablice tyflograficzne.
Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Toalety nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Urząd Miejski w Łochowie realizując zapisy ustawy z dnia 19.07.2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, umożliwia osobom głuchym lub słabosłyszącym korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego online.
Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych:
Tab s+hift, spacja, strzałki, ctrl A, ctrl C, Ctrl V, PgUp, Pg Dn
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Makowiecka, Adam Pigul, kancelaria@gminalochow.pl. 25 6437800, 530 291 741 (numer telefonu komórkowego tylko do wiadomości sms dla osób z trudnościami w komunikowaniu się)
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo zł Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
- Robert Mirosław Gołaszewski — Burmistrz Łochowa,
- Adres: Al. Pokoju 75, 07-130 Łochów
- mejl: sekretariat@lochow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Ministerstwo Cyfryzacji udostępnia następujące aplikacje mobilne: mObywatel w wersji dla systemu Android mObywatel w wersji dla systemu iOS. Nazwy aplikacji są linkami prowadzącymi do miejsca, z którego można pobrać aplikację, na przykład do sklepu z aplikacjami.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Łochowie Al. Pokoju 75, 07-130 Łochów
Wejście główne do budynku znajduje się od ul Alei Pokoju 75, wejście posiada podjazd pozwalający na swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, szerokość drzwi wejściowych wynosi 105 cm. Przed wejściem znajduje się zadaszenie.
Budynek Urzędu posiada również wejście od Alei Pokoju równolegle do Alei Węgrowskiej, wejście posiada podjazd pozwalający na swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, szerokość drzwi wejściowych wynosi 101 cm.
W budynku znajdują się schody, nie ma windy.
Biuro Obsługi Mieszkańca znajduje się na parterze po lewej stronie przy wejściu głównym.
Biuro Obsługi Mieszkańca zostało wyznaczone jako miejsce, w którym osoby ze szczególnymi potrzebami np. niepełnosprawne ruchowo, słabosłyszące, niesłyszące, niewidome zostaną obsłużone przez pracownika oraz uzyskają pełną informację o możliwości wsparcia.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Biurze Obsługi Mieszkańca znajduje się pętla indukcyjna.
W budynku znajdują się tabliczki informacyjne z numerem pokoju, opisem pokoju wraz z oznaczeniem w alfabecie Braille’a.
W budynku znajdują się trzy tablice tyflograficzne.
Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Toalety nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Skorzystanie z usługi jest bezpłatne i nie wymaga wcześniejszego umawiania się na wizytę.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848